Milieubarometerrapport DZyzzion 2015

8 Feb 2016

1. 2014 (mei t/m dec) / 2. 2015 (volledig jaar)

 

Ons Milieubarometerrapport over 2015 staat weer online. Dit is het tweede Milieubarometerrapport van DZyzzion. Wij zijn per 1 mei 2014 gestart. Het eerste jaar besloeg dus maar 8 maanden. 2015 was het eerste volledige jaar. De verbruiken zijn daardoor ook relatief hoger.

 

Door projecten verder weg is het aantal autokilometers relatief gestegen. Het deel dat op benzine is gereden, veroorzaakt nu een hogere CO2-uitstoot dan in 2014. Door zachter weer, is het aardgasverbruik iets minder dan vorig jaar. Een vlucht naar het ISO 26000 Congres in Stockholm verhoogt de milieubelasting. De CO2-uitstoot hiervan is echter gecompenseerd via de KLM.

 

Door de installatie van 12 zonnepanelen op 9 april 2015, is meer dan het eigen elektriciteitsverbruik (auto laden plus apparatuur) zelf opgewekt. De rest is terug geleverd. Daardoor is de CO2-uitstoot van het elektriciteitsverbruik zelfs negatief. Dit is in de (berekening van de) CO2-footprint terug te zien. De CO2-grafiek geeft echter een iets te hoge uitstoot aan, omdat deze geen negatieve waarden weergeeft.

 

Door vrijwel geheel digitaal te werken, is de milieubelasting van het kantoorpapier en het afval nihil.

 

De CO2-footprint over 2015 bedraagt 1,36 ton. Daarvan wordt 0,177 ton gecompenseerd via de inkoop van groen gas en 0,45 ton voor het ticket naar Stockholm v.v. De resterende uitstoot wordt gecompenseerd via aankoop van CO2-credits (de minimale compensatie bedraagt 1 ton). Daarmee onderneemt DZyzzion CO2- en klimaatneutraal.

 

Sinds 1 februari 2016 gebeurt de verwarming van de kantoorruimte met Infraroodpanelen. Daardoor gebruiken we geen aardgas meer. De enige overgebleven uitstoot komt dan nog uit het benzineverbruik. Door op een geschikt moment over te stappen op een volledig elektrische auto, verdwijnt ook deze uitstoot en zal DZyzzion volledig fossielvrij ondernemen.

 

Lees meer op onze MVO-pagina.

 

Zelf aan de slag met de Milieubarometer? Klik dan hier.

Please reload

Recente berichten
Please reload

Gerelateerde berichten

Please reload